Friday, August 30, 2013

Countdown: één maand.

Ik weet het nog, zoals een dag als gisteren, dat we hadden besloten om op wereldreis te vertrekken. Het was in hartje Brussel, op 22 februari 2012, een woensdag. Zo goed weet ik het nog. We waren net naar een informatiedag geweest van WEP en zonder er goed over nagedacht te hebben, hadden we een hele route uitgestippelde, hebben we een prijsrekening gemaakt en waren we vol met ambities en plannen.

En nu, anderhalfjaar later, is het bijna zo ver. Nog een maand - 30 dagen - gaan we eindelijk vertrekken richting Londen om daar het vliegtuig te nemen. Er moet nog een aantal dingen geregeld worden, we praten er op facebook bijna dagelijks - dan niet, wekelijks - over, maar bij mij dringt nog niet helemaal door. Over een maand zijn we weg, tien maanden lang ga ik alle mensen rondom mij moeten missen, hoef ik mij niet meer te ergeren aan het lelijke huis op de hoek van straat. Ik denk, eenmaal aangekomen in India, de cultuurshock enorm gaat zien.

Eileen, daarentegen, is al helemaal enthousiast en is al zoveel mogelijk aan het lezen over India. Zij geeft binnenkort nog een afscheidsfeestje voor haar familie. Gezellig.

Liefs, 

Yoni en Eileen.

No comments:

Post a Comment